Velký okruh Prahy? Nechtělo by to něco reálnějšího?

19. 01. 2020 0:07:09
Praha se v posledních letech potýká s řadou problémů. Chybí byty, padají mosty a ty co stojí chtějí spadnout každou chvíli. Nejdůležitější silnice vede přes Václavské náměstí a vesničané úspěšně blokují dokončení obchvatu.

A těch problémů je daleko více - tisíce aut se proplétá centrem města a hledá místo k parkování. Pražané dýchají pevné částice z aut s vykuchanými filtry. Kousek zeleně aby jeden pohledal a řešení je přitom tak jednoduché. Po příchodu Pirátů na radnici konečně někdo prolomil silné heslo počítače po Pavlu Bémovi*1. Co bylo v počítači se silným heslem? Proč Piráti sondovali množství volných bytů v Praze? Proč Babišovi šli na ruku se stavbou okruhu?

Obsah počítače byl přímo třaskavý a bylo nutné zjistit reakce, než to celé propukne, projekt totiž nese název:

Vltava

Ekologicko-ekonomická studie přeložení Vltavy mimo hlavní město Prahu.

Z mnohasetstránkové dokumentace vyplývá, že snad jediným řešením všech pražských problémů je přeložení Vltavy a to ve východní variantě. Na uvolněné ploše se dá stavět hned v několika úrovních:

Úroveň -2

Nejspodnější úroveň umožní vybudování severojižní sběrné komunikace se šesti pruhy. Na tuto komunikaci bude napojena přímo dálnice na Ústí, tunelem E65 z Mladé Boleslavy a 11 z Hradce Králové, s dálnicí D1 projekt nepočítá, Rozvadovská spojka se napojí tunelem.

Úroveň -1

Metro D - trasa z Kralup nad Vltavou do Štěchovic + podzemní parkoviště pro 150 tisíc aut.

Úroveň 0

Obchody, parky a jiná občanská vybavenost

Úroveň 1-5

Výška obytné zástavby dvě až šest nadzemních podlaží. 40 tisíc bytů a hotelové ubytování pro dalších 20 tisíc návštěvníků Prahy.

Úroveň 6

Zelené střechy doplněné solárními panely.

Dopravní stránka projektu

Dnes Prahou nebo kolem Prahy projedou stovky tisíc aut. Úplně nejhůř je na tom takový řidič kamionu mířící ze severu Prahy směrem na Plzeň, kdy ho po plánovaném otevření jižní spojky budou nutit najet o cca 20 kilometrů víc, než by najel dle této plánované změny. Vozidla tak jen za den vypustí o statisíce kilogramů emisí méně než teď. Vše vychází z jednoduché matematické rovnice, kdy je diagonála vždy kratší než Pí krát poloměr (pro současné maturanty se délka diagonály dá vypočítat z poloměru krát 2). Na takovém okruhu se potkávají auta ze všech směrů a doprava houstne, kdežto na vhodně zvolených diagonálách je doprava oddělena. Řešení průjezdu centrem není nic nového, takhle se řešila doprava již ve středověku a městu se vyhýbal jen ten, kdo neměl čestné úmysly. Okruhy jsou historicky slepou uličkou.

Mosty

Většina mostů je v havarijním stavu a snad kromě Karlova mostu je ekonomické všechny stávající strhnout a postavit nové. Při přeložení Vltavy se můžou mosty stavět v předstihu a dosluhující se strhnou až po přeložení Vltavy.

Parkování

Parkování v podzemním parkovišti bude zdarma, naopak se výrazně zpoplatní parkování v ulicích. Desítky ulic, které byly dříve jednosměrná parkoviště se znovu přestaví na obousměrný provoz. Tam, kde se parkovalo po obou stranách ulice vznikne možnost vytvoření pruhu osázeného zelení, takže bude možné si, pro méně majetné, ekologicky smýšlející jedince místo elektromobilu, pořídit koně.

Bydlení

Vznikem obrovské ubytovací kapacity (40 tisíc bytů je jen skromný odhad) dojde k převisu nabídky již v prvních dnech po zahájení projektu. Dostupné bydlení s možností vlastního parkovacího místa v dosahu výtahu donutí spekulanty a černé pronajímatele jejich byty vrátit zpět na trh. Celkové projekt počítá, že k nově postaveným 40 tisícům bytům se uvolní dalších cca 20 tisíc určených na spekulace.

Závěrem

Žádný takový projekt ošetřený silným heslem: "Silné heslo" pravděpodobně nikdy nevznikl, ale myslím si, že je daleko reálnějším, než minulý týden zveřejněný velký okruh pana ministra dopravy Kremlíka:

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dalnice-vystavba-nova-stavba-obchvaty-kremlik-stavebni-zakon-stredocesky-kraj.A200116_153409_eko-doprava_rts

Nechápu, jak může být někdo zaslepen záchranou dopravy v Praze a řešit to nějakým okruhem, kdy je například úplně vynechán Hradec Králové. Praha nepotřebuje velký obchvat, potřebuje komplexní řešení, ale o tom jindy.

* Pavel Bém: Bývalý primátor se proslavil spoustou aktivit, mezi které můžeme zařadit například Opencard. Věnuje se horolezectví a v roce 2009 mimo jiné dostal cenu Ropák roku.(zdroj https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_B%C3%A9m)

Aby to celé do sebe zapadalo musíme zmínit, že po volbách v roce 2006 přizval do Rady hlavního města Prahy i Stranu Zelených. V roce 2006 začal vznikat ve spolupráci se Stranou Zelených největší ekonomicko - ekologický projekt Prahy všech dob. Bohužel časté cesty na velehor na hranicích Číny neunikly pozornosti Zelených a možnost zapojení největšího světového znečisťovatele do projektu obě strany dočista rozkmotřilo a v roce 2009 byl rozchod stvrzen udělením ceny Ropák roku, takže se stal po stránce ekologie absolutně nedůvěryhodným. Výsměchem potom byla cena Přístav a odstranění kmotra Janouška (dle jedné z přezdívek kapitána) najatou ženou cizí národnosti.

Autor: Jaroslav Haluza | neděle 19.1.2020 0:07 | karma článku: 9.04 | přečteno: 553x

Další články blogera

Jaroslav Haluza

Nebudu volit menší zlo

Po dnešní předvolební debatě mám jasno, bude to Marek Hilšer a vůbec mi nevadí, jestli můj hlas propadne, vnitřně bude můj vítěz.

12.1.2023 v 22:09 | Karma článku: 13.54 | Přečteno: 570 | Diskuse

Jaroslav Haluza

Mimořádný projev pravicového politika

V Evropě se objevila nová nemoc a léčí se úplně stejně jako ty předešlé - zásypem. Zásypem peněz. Premiér Fiala se označuje jako pravicový politik, takže jsem u něj hledal nějaké pravicové řešení, ale žádné tam nebylo.

20.9.2022 v 0:18 | Karma článku: 27.62 | Přečteno: 1083 | Diskuse

Jaroslav Haluza

Plány konfliktu na Ukrajině

Putinův plán bezpečnostní operace na Ukrajině znali v USA už loni v srpnu. Ti s plánem seznámili ukrajinského prezidenta a pravděpodobně některé spojence v Evropě. O plánu věděli i v Číně, takže zasvědcených už bylo víc než dost.

14.9.2022 v 18:27 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 784 | Diskuse

Jaroslav Haluza

Koupí elektrárny se více elektřiny nevyrobí

Zlato je drahé, protože je ho málo. Diamanty jsou vzácné, protože jich je málo. Elektřina je drahá proto, že ... nevlastní stát elektrárny?

24.6.2022 v 1:29 | Karma článku: 20.41 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 18.06 | Přečteno: 354 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 57 | Diskuse

Milan Smutný

Za e-autem v Německu zůstávají emise CO2 emise dvakrát vyšší než ze spalovacích motorů

Klíčovým prvkem dekarbonizační ideologie EU je nadirigovaný přechod na povinnou elektromobilitu od roku 2035. Ovšem emise CO₂ z čistě elektrických vozů jsou však podle německé analýzy dvakrát vyšší než u spalovacích aut.

18.3.2024 v 1:46 | Karma článku: 40.63 | Přečteno: 4248 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Čelíme statistickému zkreslení

Počet lidí, kteří si spoří na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému, v roce 2023 klesl o 173.000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik ministerstva financí.

16.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 45.72 | Přečteno: 10151 | Diskuse

Hugo Körbl

Páka na zlepšení platební morálky v obchodních vztazích: 1200 Kč za každou pozdní platbu

Je zajímavé, že se ve své advokátní praxi často setkávám s tím, že se zapomíná na to, že podnikatel má při pozdě zaplacené faktuře nárok vůči jinému podnikateli rovněž na částku 1.200,- Kč jako paušální náhradu nákladů.

12.3.2024 v 13:17 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 326 | Diskuse
Počet článků 58 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 922

The history of human knowledge is a history of false inference and erroneous interpretation of facts.

Max Nordau

(Historie lidského poznání je historií falešných závěrů a chybné interpretace faktů.)

 

 

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...